Skäms

Jag vet inte riktigt hur jag ska tackla det här...,
Hämtade ungen min som var hos min svägerska när jag jobbade och hon frågade om vi varit på kub än.
(Skrev ju för ett tag sen om att dom fick missfall i v 12 samma dag som vi plussa.)
Jag blev helt stel och sa att allt gick bra sen bytte jag ämne snabbt.
Jag skämdes för att säga att de såg jättebra ut!
Vet ju att dom är glada för våran skull men jag kan inte sluta känna mig så dum i deras närvaro.
Hur ska jag komma ifrån detta?!
Kan ju inte undvika att prata om graviditeten så fort vi är med dom...


Hoppas verkligen de får sitt plus snart igen och att allt går vägen!!!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Tror jag är i v 20 då :) du i v 19 va?

2012-12-14 @ 20:15:00
URL: http://rockkid.blogg.se
Postat av: Lin

Från en som själv varit i en liknande sits som din svägerska: om de själva tar upp frågan så får du utgå ifrån att de vill höra svaret, och kanske blir ledsna om du inte vill prata om din graviditet med dem! Är du osäker så fråga dem om de orkar prata om det och säg att du har full respekt om de ibland vill dra sig undan! Nu känner ju inte alla likadant, utan jag kan bara prata ur egen erfarenhet.. :)
Men du är verkligen omtänksam som inte vill lägga din glädje i deras sorg, glöm bara inte bort att du FÅR vara glad över din graviditet, även i deras närvaro! :)

2012-12-14 @ 23:03:30
URL: http://babybake.blogg.se
Postat av: Sussi

Det är svårt det där när man vill berätta så mycket om graviditeten och allt som sker och så finns det någon i närheten som kan bli sårad... MEN jag tycker inte du ska behöva må dåligt, särskilt inte när hon själv frågar. Det kanske ger henne styrka och tröst att prata med dig om din graviditet, det var säkert därför hon frågade =)

Jag var i en svår situation för några månader sedan då min väninna förlorat sin son vid förlossningen och vi precis gått ut med att vi skulle få barn.. Och så skulle vi alla träffas med gemensamma vänner som självklart ville gratulera oss men samtidigt inte göra det framför vår vän..

Det slutade med att vi båda bara kramade om varandra när vi sågs och grät tillsammans. Ibland är ord överflödiga =)

2012-12-15 @ 07:51:58
URL: http://www.tussilulls.blogg.se
Postat av: Angelica

Tänk att vi redan är i v 19 och 20 då. Helt sjukt. Tycker jag sitter fast i mina veckor nu. Hade gärna börjat få lite mage. Sen låter de så töntigt att säga v 13 med. Haha!

Men vi vill inte ta reda på det. Vill ni?

2012-12-15 @ 08:34:05
URL: http://rockkid.blogg.se
Postat av: Elina

Tusen tack och desamma ju, grattis :-)

Angående ditt inlägg: Jag förstår att du tycker det är svårt men samtidigt så är dom säkerligen jätte glada för eran skull. Prata med dom vettja om du känner dig osäker, känns säkert mycket bättre sen ska du se.

2012-12-15 @ 12:45:02
URL: http://www.volanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0