Bristningar

Funderar lite på det här med bristningar.
Fick lite förra gången, mest synliga på höfterna. Där är de cm breda och ganska röda fortfarande.
Sen fick jag ganska mkt på brösten. Hade ju inte så stora bröst innan och de växte ju en del när mjölken kom.
Magen klarade sig bra ändå, denbörjade spricka upp lite på undetsidan men det blev inte så farligt till slut.
Konstigaste stället jag hittat dom på är insidan av låren, detta uppräckte jag ca 3 månader efter förlossningen. :-)

Jag förstår faktiskt inte tjejer som är livrädda för att få bristningar.
Visst, det skulle väl inte vart helfestligt att ha hela magen randig men vad ska man göra åt det?!
Vissa får dom , andra inte.
Men jag tror inte man kan smörja bort dom, för jag lovar att jag smörjde.
Mest för att det kliade så i huden när den töjdes.

Det irriterar mig nästan lite när de tjejerna som anser att det vore skitjemskt och fult att få bristningar inte får några alls.
Sån är jag... ;-)
Vad ska de göra? Skylla på barnet resten av livet eller kanske inse att det är vackert på nått sett. Man har ett bevis på kroppen att de legat en liten därinne.


Jag tror jag kommer få mer bristningar nu denna gång. Dels för att jag redan har några där det kan fortsätta plus att man blir ofta större fortare med andra barnet.
Vi får väl se hur det blir!
Hur som helst är de välkomna om de dyker upp.


Kommentarer
Postat av: Sussi

Det är konstigt det där vad man oroar sig och inte oroar sig för under en graviditet. Jag är gravid med mitt första barn och har längtat så länge efter barn. Nu när jag äntligen är gravid så har jag inte det minsta bekymmer för viktuppgång (trots att jag var några kilo överviktig när jag skrev in mig) och bristningar kunde jag inte brytt mig mindre om :) Men det kanske kommer...

Det enda jag har oroat mig för är hur bebisen mår.. Jag kan må (och mår) hur dåligt som helst, bara bebisen har det bra därinne. Och jag känner mig konstigt nog ändå väldigt vacker. Trots stor mage, osminkad, trött, illamående, bäckensmärtor och gaser :)

2012-11-19 @ 11:57:38
URL: http://www.tussilulls.blogg.se
Postat av: Liza

Hej. Tror inte heller på de där me o smörja bort dom. Fick bristningar tidigt o i slutet va hela magen full av bristningar...

2013-01-29 @ 16:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0