Mvc

Idag var det dags för andra kontrollen hos min bm.
Vi tog inga blodprover och jag vägde mig aldrig heller utan idag kollade hon bara om magen växt och lyssnade på hjärtat.
Sf måttet låg nu på 28 och följer kurvan fint ( min kurva ) och hjärtat slog i ca 135 . Blodtrycket var bra med.
Hon sa även att jag hade så himla fin mage, då blev jag himla glad! :-)
Kanske är en standard kommentar ... Haha

Jag berättade om mitt bråck och hon frågade om jag ville att en läkare skulle kolla så vi bokade en tid för det.
Och det hon sa att jag skulle göra var att vila och ligga ner så mkt som möjligt.
Jo tack, det är lätt när man har Jesper.

Det tråkiga är att min bm ska sluta i början av juni och då får jag ha en annan se sista besöken. Det är lite surt.
Hade tänkt flytta med henne till den vårdcentralen hon ska börja på men hon sa att det var ganska krångligt.
Så nu får vi hoppas lillis är ute innan hon slutar... ;-)

Nästa besök är om 2,5 vecka, låt tiden gå fort dit!


Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

Det är inte roligt att behöva byta bort den bm man trivs med. Det fick jag göra med Tore också. Och även om jag gillar den nya ny så är hon inte alls lika bra som den förra ;)

2013-04-05 @ 14:34:20
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Sandra

Åh, vad tråkigt att byta! Hoppas att det blir bra.

Och tänk vad olika de rekommenderar. Visserligen läste jag på nätet om tipsen att motverka åderbråck. Tur att du frågade! :)

2013-04-05 @ 21:37:25
URL: http://senkommerstorken.blogg.se
Postat av: Sofie L

Åh, jag fick för mig att det var 1 juli hon skulle sluta och tänkte att det var tur så du hinner ha henne hela tiden ut! Synd att hon slutar :(

2013-04-06 @ 10:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0