"pluppen"

Isabelle föddes med en liten plupp vid örat, en extra hudflik kan man säga.
Detta var inget varken jag eller Emil märkte först men det var troligtvis för att de satte mössan över direkt.
Jag fick syn på den först när vi var ensamma i rummet. Jag blev lite chockad först och undrade såklart vad det var och Emil reagerade nog likadant. När sköterskan kom in sa hon att hon sett det men kunde ju inte säga vad det var utan överlät det till läkarna.
När vi sen gjorde läkarkontrollen berätta läkaren att det var ett ganska vanligt fenomen och inget farligt. De brukar kunna snöra av dom på en gång men hennes plupp var för tjock vid roten så de skickade en remiss.

I början tyckte jag att det var lite skämmigt att visa den för folk för att de skulle tycka det var konstigt och kunde inte vänta tills de skulle ta bort den. Det var ju liksom en självklarhet!
Men nu fattar jag inte hur jag kunde tycka så. Den lilla pluppen är ju en del av Isabelle. Jag tänker inte på den längre.
Jag är istället glad över att det bara är en liten extra del av henne. Det kunde vara mycket värre än så, bra mycket värre!

Det konstiga är att det är bara 2 som frågat mig vad det är för nått. Antar ingen annan vågat.
Senast frågade en kollega mig vad det var och jag svarade. Då sa hon på en gång att - ja men den tar dom väl bort sen?!
Jo, de ska de väl svarade jag.
Men sen tänkte jag länge i bilen.
Varför ska vi ta bort den?
Och för vems skull ska vi ta bort den?
För Isabelles? För våran? Eller för alla andras, så slipper de fundera över hennes lilla plupp?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0