Prioritera

Vad prioriterar ni när ni får tid över? 
Det vill säga när barnen sover eller pappan är hemma oxå. 
Tar ni tiden till hemmet , till er själva eller vad gör ni? 

Jag har aldrig kännt att jag måste städa och hålla på så fort de somnat. Då sätter jag mig hellre , som nu, och kollar tv, data och sånt. Tar igen mig kan man säga. Städ och matlagning gör jag gärna när de är vakna för det blir de faktiskt ganska roade av. 
När maken är hemma brukar jag se till att han umgås med barnen en stund innan läggdags , 2 kvällar har jag ju min träning så då åker jag hemifrån . En dag är han borta helt.
Sen tycker jag om att vi gör nått alla ihop, annars blir det lätt så att det blir en förälder i taget och det är ju fel. 


På helgerna jagar vi ju så ofta vi kan och vill. Jag försöker komma ut nån dag om det är så att jag har barnvakt. Finns det ingen barnvakt så gör det inte nått , det kommer andra tillfällen. 
Har aldrig haft problem med att lämna barnen till nån, då oftast svärmor eller min mamma. Jag vet hur mkt barnen betyder för dom och de tycker det är roligt. Särskillt svärmor! 
Skulle aldrig lämna dom till nån det inte kändes tryckt med eller som inte vill ha dom där. Då slutar jag hellre jaga. 
Men nu har det ju funkat jättebra och jag är glad för de timmar jag får i skogen , både själv och med min man. 

Vad tar ni barnvakt till för ändamål? 







Kommentarer
Postat av: Lin

Vi har ju aldrig haft barnvakt innan, men nästa vecka kommer Lukas farmor o farfar och ska passa honom medan vi är på julbord med jobbet. Ska bli jättekul!! Och skönt att få lite "vuxentid" med mannen... :)

2013-12-06 @ 14:23:26
Postat av: amanda

Jag gör som du, tar egen tid när barnen sover och städar lagar mat när liten är vaken :)

2013-12-06 @ 20:25:58
URL: http://mammatillz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0