"Lillis"

Nu kom jag fram till att bebis får bli kallad Lillis tills den är ute. ( kanske längre, vem vet?)
Kan inte kalla bebis för den, och verkligen inte hen!

4 veckor kvar tills vi ska till bm och mäta magen och lyssna på hjärtat.
Längtar dit!!!
Det är ju inte så märkvärdigt egentligen men jag tycker det känns mer på riktigt då. Sen får man nya tider som man kan längta efter.
Jag gillar att ha ett datum att vänta på och sen bocka av!

Idag har Lillis möblerat om i min mage. Den har hoppat hit och dit och det stökas runt. Ibland känns det riktigt obehagligt , men mest mysigt.
Maken fick en bradig spark igår och idag såg tom han hur magen rörde sig. Häftigt!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Känner också den där obehags känslan ibland men är väl när liten sparkar mot lever, njurar tarmar och urinblåsa ^^ haha

Postat av: En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

Jag verkligen AVSKYR ordet "hen" jag med. Känner att bönan absolut inte är en "sån" .. för att även om vi inte vet så är den ju ändå antingen en hon eller han ;)
Kram

Svar: Vem vet, det kanske kommer ut en "hen" nu när ordet finns?! hihi
enmagetill.blogg.se

2013-02-11 @ 19:53:35
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Anonym

hoppas tiden fram till bm-besöket går fort :} hihi ..

Svar: tack, det hoppas jag med! =)
enmagetill.blogg.se

2013-02-11 @ 20:06:17
Postat av: Hanna W ❥

kommentaren var ifrån mig :}

2013-02-11 @ 20:06:29
URL: http://mammahjartat.blogg.se
Postat av: Sandra

Jag avskyr ordet "hen". Människor idag kommer på så mycket töntiga saker att irritera sig över. Är det inte genus och kön så är det om man ska få klä ut sig till pepparkaka eller inte på Lucia. Herregud, säger jag bara...

Lillis är gulligt :) Jag kör med "lillen" än så länge i brist på annat :)

Svar: Hatar det också! =/
enmagetill.blogg.se

2013-02-12 @ 08:42:41
URL: http://senkommerstorken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0