Nu är det stopp!

Denna vecka ska jag försöka låta bli sötsaker så gott det går.
Tackar ju inte nej till fika om jag är borta men ska inte äta nått sött hemma.

Är absolut inte nojjig för vikten eller så men det är ju inte bra för varken mig eller bebis. Risk för både graviddiabetes och för stora bebisar som är sockerberoende när de kommer ut.
Att jag hade bra blodsocker med Jesper är för mig en gåta för då åt jag sött varje dag! Verkligen varje dag!
Att han blev så stor var ju inte så konstigt då... :-)

Som sagt så är jag ju väldigt svag för fika så det kommer jag unna mig men ska se till att inte ha en massa hemma som man går och äter på.

Idag har jag klarat mig bra, har inte vart sugen heller direkt. Har tagit lite frukt och det är ju ett socker i sig.
Frukt är ett bra alternativ så det ska jag köpa ett ton av imorrn!

Wish me luck!!!

Kan behövas!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag har också halkat in på sötsaker nu. Låg i soffan igår och moffade glass med nougatsås... Mindre bra!

2013-02-19 @ 08:22:34
URL: http://senkommerstorken.blogg.se
Postat av: Lin

Jag är oxå ett kak- (och godis-) monster! Trycker i mig 3-5 frukter om dagen och har oxå sett till så att vi inte har något sött hemma..
Blir jag sugen så försöker jag ta något annat som inte innehåller socker, som ex popcorn, hemmagjorda knäckebröd eller liknande :)
Och sen så har jag ju en "ätardag" i veckan då jag unnar mig ALLT! :)
Lycka till, det kommer du fixa galant!

2013-02-19 @ 09:38:16
URL: http://babybake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0