Att ha ett mål

För att komma igång igen efter graviditeten och förlossningen tror jag det är viktigt att ha nått att sträva mot, ett mål.
Kanske att komma i sin brudklänning, visa sig stolt på stranden eller som jag - kunna springa tjejmilen 2014 på bättre tid än detta år!

Jag började gå lite promenader efter nån månad när allt kändes ok efter födseln av sonen.
Efter 5 mån prövade jag att spela innebandy men det blev inte så ofta så jag började springa.
I mars anmälde jag mig till tjejmilen så under sommarn visste jag att jag var tvungen att träna mkt för att lyckas bra.
1 sept ( ca 1 år efter sonen kom) sprang jag tjejmilen på 51 min.
Sjukt stolt över att jag lyckades så himla bra!!!

Detta år kommer jag inte kunna springa milen för det vill jag inte utsätta kroppen för, de blir ju bara några månader efter bf.... :-)

Men då har jag ju som sagt år 2014 att se fram emot. Först anmäla mig till vårruset och så tjejmilen. Blir nog nån mer tävling tänkte jag.
Löpning är verkligen nått som får mig att må bra och jag är bra på det.
Saknar det mkt nu när jag inte sprungit på länge.


Har ni några bra målsättningar för att komma igång igen?!


Kommentarer
Postat av: Lin

Jag ska också anmäla mig till lopp! I maj 2014 ska jag springa milen. Det blir ca 11 månader efter förlossningen och det känns som ett rimligt mål :) vi är två tjejer som får barn nu (hon i mars och jag i juni), så vi ska träna ihop :)

Läste precis Sussis blogg där hon skrivit om hur våra kroppar förändras under graviditeten och hur man känner inför det.

2013-01-02 @ 21:00:04
URL: http://babybake.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad kul med en löpare till!
det klarar vi galant!

Det var hennes inlägg som inspirerade mig till detta! :-)

2013-01-02 @ 21:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0