Att tänka på!

Nått som jag måste dela med mig av till alla blivande mammor är nått som jag fick höra väldigt sent i min förra graviditet. ( klara mig ändå )
Det är att aldrig sätta sig rakt upp från soffan eller sängen. Alltså ta magmusklerna till hjälp.
Man ska ta stöd med armarna eller liksom ta sig upp från sidan. ( i slutet har man inte mkt till val iofs... ) hihi
För annars finns risken att magmusklerna delar sig och det blir väldigt jobbigt att träna upp dom igen.
Tänk att en del tom opererar tillbaka musklerna!!!

Jag tänkte aldrig på detta förut men nu tänker jag på de varje gång jag ska sätta mig upp.
Inte superviktigt men det känns onödigt att det skulle hända när man kan motverka det.


Kommentarer
Postat av: Sussi

Så bra att du skrev det! Lärde mig det the hard way... dvs glömde bort att mina magmuskler inte fungerar som vanligt nu med en stor mage i vägen.. Trodde jag kunde resa mig upp både rakt upp, utan armarnas hjälp och fort... Satan i gatan vad ont det gjorde! Vet inte vad det var, men det gör jag aldrig om..

Nu brukar min sambo få hjälpa mig. Han håller ut sin arm som jag kan ta tag i och så ser jag till att använda armmusklerna istället. Men om några månader får han nog putta upp mig med en truck ;)

2013-01-21 @ 12:43:19
URL: http://www.tussilulls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0