En dålig mamma

Igår hände en liten olycka här hemma. Och den ända att skylla på är mig.
Jag, Jesper och vår hund Atlas ( laika/jämte på ca 30 kg ) satt i sängen och busade med en strumpa . Allt gick jätte bra tills Atlas blev för busig och Jesper för närgången så det sluta med en lång reva över Jespers halva ansikte.
Jag blev totalt livrädd. Trodde det hade tagit i ögat.
Men ögat klarade sig bra och Jesper slutade gråta nästan på en gång . Den som var mest skärrad var jag.

Det finns bara mig att skylla på. Jag borde ha flyttat på Jesper när Atlas blev för busig. Han har aldrig gjort nått mot Jesper med flit , han är bara för stor för sitt eget bästa.
Blev nervös efteråt att Jesper skulle ha blivit rädd för Atlas men de var precis som vanligt sen som tur var.

Nu gör det ont i mammahjärtat varje gång jag tittar på min fina son.
Hoppas det läker fint nu så det inte blir nått ärr.
Annars får vi döpa honom till scarface.


Kommentarer
Postat av: Elina

Så skönt att ögat klarade sig och någon dålig mamma är du då inte! Sånt händer och J. verkade ju inte ha tagit någon större skada och det är huvudsaken. (Men jag förstår att du blev skärrad).

- Då tycker jag absolut du ska testa acne Killer. Det är värt ett försök och för mig blev det verkligen skillnad. Jag har inga direkta finnar men hyn i helhet blev bättre. Ska jag skicka en till dig får du prova? Jag fick nämligen några stycken. :)

2013-01-29 @ 22:37:41
URL: http://www.volanen.blogg.se
Postat av: Lin

Anklaga inte dig själv! Olyckor händer och djur är djur, du kan ju inte vaka över någon av dem varje sekund! Tur att det gick så bra som det gjorde och barn har ju superbra läkekött! Kram!

2013-01-30 @ 03:43:36
Postat av: Sandra

Det var en olycka! Det gör dig inte till en dålig mamma, även om jag förstår att det tar lite på samvetet.

2013-01-30 @ 11:33:27
URL: http://senkommerstorken.blogg.se
Postat av: En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

En olycka händer alldeles för lätt! Absolut inte ditt fel, eller Jespers eller hundens ... tur att allt slutade lyckligt :)
Kram

2013-01-30 @ 11:49:16
URL: http://www.elinteg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0