Funderar

Nu när det kommer en bebis hit så blir vi tvugna att ändra om här hemma.
Den första tiden kommer bebis få ligga i vagga och så tänkte jag göra ett babynest att ha bredvid mig i sängen. Sen kommer bebisen få ta över spjälsängen .
Det innebär att vi ska ge Jesper en växasäng. Och den måste vi nog vänja honom vid innan bebis ankomst.

Sen är det ju det där med vagn oxå. Blir att köpa en sulky till honom. Kanske en ståbräda oxå.

Ja, just det, sen måste vi ju ha en till barnstol till bilen. Men vi har det Jesper hade när han var nyfödd. Fast det är så tungt men någramånader går det.


Det är inte bara att skaffa ett syskon...
Jag är lite kluven om de ska sova i samma rum sen när de är dags för bebis att flytta ut från oss.
Vi har ju fler rum men jag tänkte att de skulle gå bra att bo i samma första tiden.

Nån med syskon som bor i samma rum??


Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag och min lille brorsa bodde i samma rum tills jag var 10 år. Fastän vi hade fler rum hemma. Vi hade alltid as kul innan vi skulle sova och lekte alltid i smyg efter mamma stängt dörren :)

2013-01-17 @ 16:19:20
URL: http://rockkid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0