Bm-besök v 38

Då var jag hemma från besöket hos Mvc.
Det gick väl sådär.
Hade en aning högt blodtryck tydligen, det brukar jag aldrig ha.
Så det oroade lite så jag får gå på en extra kontroll nästa vecka.
Men inget spår av äggvita i urinen som tur var.

Annars såg allt bra ut.
Sf mått låg på 35 ( 34 förra ggn )
Hjärtljud 136 som vanligt.
Och vad hon tyckte så var bebis fixerad!



Däremot blev jag såklart besviken på barnmorskan. Dom har verkligen inget bra att säga som man inte redan vet.
Och självklart så gör dom inga vaginala undersökningar längre. För det är heeeelt onödigt tydligen. ( enligt henne fanns de ju inga som gjorde så längre men de finna de visst sa jag! )
Och jag behövde ju inte alls oroa mig för att bebis var stor.
Det är väl bra att barnet växer sa hon t.o.m....

För att ni ska få en liten blick av hur denna bm är så kan jag beskriva så här:
Dam runt 60 år, håret uppsatt i knut, kjol, tofflor med randiga strumpor i, har fött alla sina barn med sin favvo smärtlindring - andning.
Dessutom så tycker hon att mannen kan hjälpa till att suga om man har mjälkstockning och hon tycker att kvinnan ska ställa upp på sex efter förlossningen även fast man inte riktigt är redo....

Vad sägs om lite föryngring till askersunds Mvc?! ;-)

Nu hoppas vi ändå att vi slipper dit på måndag då tack!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0