Livet tog slut

Sitter med en bebis i magen som är spralligare än nånsin.
Hur lycklig jag än blir av det så känner jag mig väldigt låg.
Endast tack vara det här jävla bråcket.
Jag vet inte hur jag ska tackla det riktigt än. Jag vet inte vad det innebär inför framtiden och det är det som gör mig så ledsen.
Om jag visste redan nu att allt skulle återgå till det normala efter förlossningen så kan jag stå ut i 12 veckor till. Men jag är så rädd att jag inte kommer kunna träna som jag vill m.m.
Nu målar jag ju fan på väggen men jag är livrädd för att aldrig bli som förr igen!

Måste verkligen prata med bm om detta. Tills dess kommer jag knappt våga gå en längre promenad eller lyfta för tungt så man inte gör det värre.

Det gör inte jätte ont nu om jag inte stått och gått mkt men det känns ju . Tar alla chanser att sitta eller ligga ner.

Vad mer ska jag stå ut med innan bebis kommer?!
( självömkning när den är som bäst!)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag lider med dig :( jag vet inte om det är någon tröst men om man får åderbråck under graviditet är det vanligt att de försvinner ett par månader efter BF. Jag har läst en del om det. Man kan förhindra åderbråck genom att promenera lite varje dag, ha fötterna i högläge, sova på vänster sida, ha stödstrumpor och inte stå upprätt allt för länge.

2013-04-01 @ 10:59:16
URL: http://senkommerstorken.blogg.se
Postat av: Liza

Använd stödstrumpor även om de inte e de roligaste, fick börja me stödstrumpor tidigt, men de va jag glad över...

2013-04-02 @ 07:51:50
Postat av: Bettan

Kära Sara! Jag har åderbråck över verkligen hela benen då menar jag hela riktigt stora ormar. 26 år, känns inte så kul. MEN! Jag kan göra allt! Springa, cykla, jobba ja allt. Vissa dagar gör de ont men det är övergående. När du ser ditt lilla åderbråck tänk på mig, jag har motvilligt lärt mig accepterat dem och lever med dem. Det finns grejer som är tusen ggr värre! Va glad att du och din familj är friska och lev livet bara, njut av allt som är bra. Tänk positivt!!!!! :-D

2013-04-03 @ 13:29:02
Postat av: Sara

Jag missade nog en liten detalj om bråcket, det är inte på benen, utan emellan benen...
Alltså i underlivet.
Det är därför jag är lite nervös över allt med träning och så, det blir ju mkt tryck och ligger nära urinrör o.s.v

Hoppas ju dock att det går tillbaka efter förlossningen men man vet aldrig.
Hur som helst så kommer jag ju lära mig leva med det och självklart så kan jag stå ut med alla bråck i världen så länge jag har min familj! :-)

2013-04-03 @ 14:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0