Klagofika och fixering

Var på en snabbfika hos Johanna nu på fm. Fick klaga av oss lite om våra graviditeter. Haha
Skönt att ingen dömer en... :-)

Vi börja prata om bebisarnas position.
Jag antar att min ligger ruckbar eller rörlig just nu men jag vet att huvet är neråt. Bm kollar nog det mer noga nästa vecka då det görs senare på andragångsföderskor.
Johannas låg ruckbar just nu i varje fall.

Det vi funderade på var om bebisen kan flytta rygg och rumpa från sida till sida om den är helt fixerad?!
Nån som är helt fixerad som vet?!

Jag trodde de kunde röra kroppen ändå lixom...


Kommentarer
Postat av: Anna

Min har legat fixerat i 6 veckor ungefär och som jag har förstått det kan bebisen röra kroppen sida till sida dock har min legat på samma sida hela tiden, iaf dom gångerna oäjag blivit undersökt. :) Åh visst är det hääärligt att få klaga av sig! ;)

2013-05-21 @ 14:46:57
URL: http://litendole.blogspot.se
Postat av: Tina

Julian lyckades snurra runt hela han trots att han var fixerad. Askonstigt men det gjorde han. Ena dagen låg han som han gjort i flera veckor med rumpan mot höger revben, fötterna mot vänster och ansiktet pekandes mot vänster. Dagen efter kändes det annorlunda i magen och visst samma dag bekräftade BM att han ändrat sida. Så nog kan dem röra sig trots "fixerandet" :)

2013-05-21 @ 15:49:54
Postat av: Marina

Min lille i magen är helt fixerad men kroppen flyttar sida lite titt som tätt :)

2013-05-21 @ 17:51:42
URL: http://langtansfull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0