Så sant

Läste denna krönika och det är så bra skrivet! 
 
http://nyheter24.se/nyheter/kronikor/757033-darfor-tycker-jag-att-det-ar-okej-att-doda-djur/
 
 
Fick en kommentar när jag blogga om jakten att det skulle vara osmakligt att jaga... 
Kan inget annat än skratta, alla har rätt till sin åsikt självklart men en sån kommentar bygger endast på okunskap. 
Det osmakliga är just att äta kött som du inte har en aning om vad det har gått igenom , hur djuret levt och blivit behandlat. 
Att äta det du själv vart med och skjutit är väl det bästa av allt!!! 
 
 

Kommentarer
Postat av: amanda

Håller med dig i att äta vilt är det absolut bästa för djuren bättre än att äta fabrikskött. Men förstå de som tycker det är läskigt med jakt jag har svårt att se döda djur därför undviker jag det. Däremot är jag helt emot att jaga enbart för nöjes skull eller för päls. Jagar man ska man också ta tillvara på köttet!

Svar: Alla klarar inte av att se sånt och det är helt ok, det behöver man ju inte. ( ber om ursäkt på förväg om det dyker upp nån bild här...)
Att däremot ha förståelse varför man jagar måste man ha.

Jag försvarar absolut inte såna som skjuter på allt som rör sig , det är i mina ögon fel oxå.
enmagetill.blogg.se

2013-11-18 @ 15:28:54
URL: http://mammatillz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0