Sista gången?

Inatt/ kväll tror jag det blir sista ggn jag ammar. Får se hur brösten hänger med. 
Har endast ammat en gång per dag nu och under natten lite. 
Senaste nätterna har hon fått en flaska ersättning. Hoppas det kommer räcka med en flaska.. :-) 
Hon är ju lite snuttig och sommar ju gärna vid brösten men jag hoppas hon kommer ifrån det nu och kan somna bra ändå på natten. 
Fast det gör hon ju endast i sängen så jag vet ju att hon kan somna själv. 

Tycker det känns bra att sluta nu. Det tar så mkt tid att först amma på varje bröst och sen ändå behöva göra ersättning för att hon inte är nöjd. 
Har aldrig varit jätte frälst i att amma. Har inte fått den där mysiga känslan som många har. Mest tyckt att det vart praktiskt och jag ville gärna amma de 3 första månaderna som sägs är det bästa för barnet. Vilket jag tror på. 

Men nu är det ju nästan över. Kanske kommer ångra sen att jag inte höll ut längre. Men kan inte påstå att Isabelle är särskillt intresserad av tutten heller , inte på dagarna i varje fall. Det är väl den där lilla stunden på natten som blir värst att komma ifrån för henne. 
Det blir spännande att se hur nätterna blir nu, de kan ju inte bli så mkt sämre i varje fall! ;-) 







Kommentarer
Postat av: Elin - Livat på torpet

Sötnosen! det kommer nog att gå bra ska du se. Kännde att det var ganska skönt när jag slutade amma helt vid 2 månader. Det för att det inte fungerade alls ...

2013-11-26 @ 08:12:01
URL: http://www.elinteg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0