Flaskmatning

Är det nån som har nått tips hur man får bebis att ta flaska nån gång ibland?! 

Jag har provat med min mjölk oxå men hon vägrar... 
Inte heller åt hon ju igår när farmor försökte ge henne. Blev arg bara hon såg flaskan tydligen. :-) 
Tänkte att det kan ju vara bra om man vill göra nått nån gång . Typ åka iväg på match och inte ta med henne. Eller som igår, bara träffa folk utan att bebis är med. 
Inte för att jag har några jätteproblem med att hon bara äter av mig men som sagt, ibland kan det ju behövas flaska. 

Så vad säger ni?! Nått litet trick ni har?! 

Kommentarer
Postat av: Belovely

Det finns flaskor som liknar bröstet.
Jag har en från philips avent som ska va så likt bröstet som möjligt, sen börja med o ha flaskan där du brukar ha bröstet så du lurar henne lite.
Det negativa me de flaskorna är att de läcker lite ibland där man skruvar åt.

2013-10-06 @ 14:52:50
URL: http://BeLovely.blogg.se
Postat av: Marina

Önskar jag hade något bra svar att ge men behöver nämligen tips jag med så jag får hålla koll här efter svar ;) när min sambo matar med flaska brukar det gå ganska bra men så fort jag är i närheten går det inte och absolut inte när jag försöker ;/

2013-10-06 @ 14:57:38
URL: http://johanssonmarina.blogspot.se
Postat av: Elin - Livat på torpet

Oj, jag har noll tips. Tore var likadan, VÄGRADE flsakan. Försökte med allt, allt, allt. Men han var tjurigare än så. Det var först när jag slutade amma helt (han var då 1 år) som han tog flaskan.

Men det är nog bara att tjura på. Hoppas att din sötnos inte alls är lika tjurig :)

2013-10-06 @ 17:37:44
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Amela

Prova mam flaskan eller kalman flaskan dom är formade som bröstet!

2013-10-06 @ 18:38:41
Postat av: Stina

Hej :) vi köpte en Tommietippie eller hur det nu stavas!! Den är kanon bra!!

2013-10-06 @ 19:54:43
Postat av: Gravid i v 6

Vi provade oss fram med min dotter, hon ville inte heller ta flaskan i början. Det tog ett bra tag faktiskt med att testa olika flaskor, men så plötsligt provade vi en ny sort och hon bara tog den. Då var hon iof ganska stor, kanske 6 månader.
Så testa er fram och ge inte upp är mitt tips ;)

2013-10-07 @ 11:22:10
URL: http://ettplusblirfyra.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0