Lilla vän

Halv 4 fick jag gå upp med Isabelle. Hon tänkte verkligen inte sova mer. Gjorde allt jag kunde. Amma, nappen, vyssa men nej. Hon tjoade och pratade bara ännu högre så med risk att väcka Jesper fick vi gå ner. 
Nån timma satt hon och lekte med sina grejer och tugga som en galning på mina händer. Kliar?! 
Sen la vi oss en stund och vakna till av Jesper som skulle upp halv 6. 
Jag ser ut, och känner mig som en zoombie! 

Vi som skulle åka på babymassage idag men jag orkar inte. Det känns bara jobbigt att åka fram och tillbaka för en halvtimmas massage när man känner sig så här! Synd men jag måste vila hellre. 

Isabelle är en ganska lätt bebis egentligen, om man bortser från sömnen då... 
På dagarna är hon med där man är. Ligger på golvet , alltid på mage som hon vänder sig till på en gång. Det har hon ju hållt på med i över en månad så hon rullar snabbare än kvickt. Annars sitter hon och tittar i babysittern. Efter några timmar syns det att hon är trött då äter hon och sen lägger jag henne i soffan så somnar hon själv ganska omgående. Behöver väldigt sällan söva henne. Det är riktigt skönt med tanke på att man har Jesper samtidigt. 
Hon äter väl var tredje timma men på natten nästan varannen. Det är väl det man kunde önska var bättre. 
Tycker hon inte är så sur ofta , snarare tvärtom. En glad och nöjd bebis. 




Kommentarer
Postat av: Lin

Vad jobbigt att tvingas upp så tidigt... Man är ju inte människa då... Jag är inte avis på dig gällande den biten, men gissa hur avis jag är på att hon går med på att vara själv och inte behöver sövas på dagen!! Lukas är ju tvärtemot och jag är så less på att bära honom heeeeela tiden. Ibland går han med på att ligga i gymmet el i babysittern i kanske 15 min, men that's it!

Svar: Nej jag kommer knappt ihåg morgonen.. :-/
Vet inte om det ör för att jag har Jesper oxå som hon är van att somna själv och så. Sen är ju han lite till hjälp med underhållning av henne, hon tittar ju gärna på honom när han grejar. :-)
Det roliga är att sen när de är ett år då har man glömt nätterna och allt jobbigt... ;-)
enmagetill.blogg.se

2013-10-17 @ 14:39:14
URL: http://babybake.blogg.se/
Postat av: Elin - Livat på torpet

Åhhh så jobbigt! Minns när Edvin var bebis. Han var otroligt snäll MEN morgonpigg. I fler aår turades jag och sambon om att kliva upp 3-4 på morgonen och vi hatade verkligen "postis per" som vi såg om och om igen ;)

men jag hoppas att eran sessa bara går igenom en fas. Man blir inte människa när man ska kliva upp den tiden ...

Svar: Flera år?! Gaaahhh, det klarar ja inte av! :-)
enmagetill.blogg.se

2013-10-17 @ 18:11:03
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Amela

Men fy stackars dig att behöva vakna så tidigt 😞 hoppas att du får sova ut på helgerna! Maken får ta barnen och du en rejäl sovmorgon 😀

Svar: Neh det är inte kul! :-/
Kan inte räkna med helgerna heller, då är det jakt som gäller...
enmagetill.blogg.se

2013-10-17 @ 20:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0