Magträning

Nu försöker jag köra lite magövningar varje dag. Det är just där det sista fläsket sitter som berget. 
Är nere under min inskrivningsvikt men har ju en del annat kvar istället för muskler. 
Vill få till en någorlunda mage igen , en som åtminstone inte ser gravid ut för det tycker jag den gör ibland. Visserligen beror det nog på min skitdåliga hållning oxå men men... 

Jag har kört plankan ett tag men tycker det är svårt att känna att det tar rätt. Jag får väldigt ont i svanken när jag gör den. 
Så nu har jag faktiskt börjar köra typ situps fast inte riktigt. Sitter på en pall och drar upp benen mot mig. Svårt att förklara... 
Denna övning gjorde jag mkt innan jag blev gravid oxå och den funkade fint på min mage. 
Gör sneda oxå plus ryggövning. 
Har kännt efter så magmusklerna är ihop och det var de nästan på en gång efter förlossningen. Trots den gigantiska magen! :-) 
Men jag har inte velat köra så hårt med magen ändå förrns nu. 

Nån som har en bra magövning som är snäll mot ryggen samtidigt?! 


Kommentarer
Postat av: Marina

Att du får ont i svanken beror säkerligen på du är svag i bålmuskulturen. Jag har samma problem när jag står en lägre tid. Har du provat kortare stunder och eventuellt på knä? Jag körde på knä till en början :)

2013-10-25 @ 17:23:49
URL: http://johanssonmarina.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0