Sen utdrivningsreflex

De senaste veckorna har jag haft problem med amningen, särskilt under natten. Det tar jätte lång tid innan mjölken rinner till. Och då hinner Isabelle bli irriterad. 
Jag försöker slappna av och massera igång brösten men det hjälper inte. Det kan ta nästan 5 min innan det kommer nått och då är hon ju sur... 
På dagarna kan det vara så ibland men inte jämnt. Konstigt! 
Det är ju då jag är mer stressad med amningen än när vi ligger i sängen. 

Har läst att man kan använda nån nässpray som påskyndar utdrivningen. Ska fråga på Bvc nästa vecka om det inte blir bättre. 

Och till råga på det så fick hon ersättning igår kväll då jag inte hade nån mat. 
Känns precis som med Jesper. Han var runt den här åldern när jag fick börja ge lite ersättning och sen sluta jag helt då han var 5 mån för det fanns ingen mat. 
Ett tag till försöker jag men det är lite tråkigt att det ska strula. 
Har ingen lust att börja göra ersättning på nätterna.... Fast det går kanske snabbare än att vänta på min egna mjölk....

Kommentarer
Postat av: Lin

Mitt högra bröst rinner till senare än mitt vänstra. Men i mitt fall räcker det att jag masserar den bröstvårtan lite innan amning..
Hoppas du kommer till bukt med det!

2013-10-23 @ 09:12:08
Postat av: Stina

Hej!
Satt och slösurfade och hittade din blogg.

Jag har använt nässpray vid början av mjölkstockning. Den innehåller oxytocin och hjälper till att tömma brösten :)

BVC sköterskor får skriva ut sån.

/Stina

Svar: Aha, då borde den ju funka bra till detta oxå?!
Får fråga Bvc.
Har som tur är sluppit stockningar än så länge, det ska ju inte vara nån höjdare har jag hört! :-/
enmagetill.blogg.se

2013-10-23 @ 09:45:17
URL: http://januarimamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0