Det där med sömn

Är ett jobbigt kapitel måste jag säga. 
Är jag den ända i världen som har ett barn som vaknar varannan, var tredje timma varje natt?! 
Börjar tro det. ( liiiite bitter bara...) 

Ibland drar hon till med drygt 4 timmar i sträck men det är sällan. 
Klart hon ska få äta om hon är hungrig men hon borde ju klara sig lika länge som på dagen. Och hur klarar sig andras barn 8 timmar utan mat? 

Alla är ju olika såklart. Hade dock hoppats få ett sovande barn då Jesper var likadan ... 
Men å andra sidan så sover ju han otroligt bra nu ( sen typ 10 mån ålder ) , i eget rum och mellan 19:30 - 7 ca. 

Tycker inte det spelar nån roll vad vi gör med Isabelle heller. Om hon sover mkt eller lite under dagen. Och hon kan äta mkt precis innan läggdags men vaknar ändå till. 
Försökt lägga henne i spjälsängen men det går inte hem så hon får sova bredvid mig. 

Bara att stå ut ett tag till. 
Men som sagt, i ett trött tillstånd har jag svårt att glädja mig åt andra med barn som sover..... ;-) 

Kommentarer
Postat av: Amela

Vad jobbigt att inte då sova på nätterna. Jag klagat när hon i land dör får sig attvakna för att äta. Ett tips bada henne sent typ vid tio tiden med se till att hon ätet innan och efter. Funkar här Amina sover hela natten vaknar mellan5-6 för mat sen somnar om till 8:30. Prova annars att he ersättning innan hon ska somna tar längre tid för kroppen att smälta ersättningen än bröst mjölken.

2013-09-17 @ 12:16:11
URL: http://2barnsmamman.vimedbarn.se
Postat av: Amela

Funcional training med Annika Sjöö och Mikael Hansson! Återkommer när jag testat den :)

2013-09-17 @ 13:16:42
URL: http://2barnsmamman.vimedbarn.se
Postat av: Angelica

Varannan timma! På minuten.

Svar: Förlåt att jag blev glad över den här kommentaren, men yeeees jag är inte ensam!!!!! ;-)
enmagetill.blogg.se

2013-09-17 @ 14:36:31
URL: http://Rockkid.blogg.se
Postat av: Sandra

Haha du är inte ensam! Leonel är 8 veckor och som
Längst har han sovit från 22;30-03:00 en gång på natten. Annars soverhan 22-01 och sedan äter han några gånger till innan kl blir 06-07 då vi går upp för att storasyster ska iväg till skolan. Ibland ligger han hela nätterna vid bröstet, inte för att äta hels tiden utan för att snutta och mysa. Haha så jag känner igen mig ;)

2013-09-17 @ 22:36:00
URL: http://leasmamma.blogg.se
Postat av: Sandra

Ska bara tillägga att han sover rätt mycket på dagen eftersom han är väldigt trött då ;)

Svar: Haha ja det kan man nog säga att hon oxå gör.
Vilka bråkiga ungar vi fick då!
Ivarje fall vad gäller sömn i längre perioder, annars är jag ganska nöjd! ;-)
enmagetill.blogg.se

2013-09-17 @ 22:37:04
Postat av: Sofie

Kan trösta dig med att berätta att Isak var likadan som Isabelle när han var bebis och han vaknar nu med cirka 1-2 gånger per natt...suck! Och Micke vaknar ju aldrig och är typ omöjlig att väcka så det är alltid jag som går upp på nätterna :-(

2013-09-17 @ 23:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0