Vantrivs!

Att jag vantrivs i min kropp nu. 
Det händer ingenting längre. Vågen står stilla, byxorna sitter lika illa. 
Har lust att gråta varje gång jag ska hitta nått att ta på mig. 
Jag VET att det inte gått så lång tid sen förlossningen , vilket jag gärna påpekar till andra i min situation , men lik förbannat mår jag dåligt över det. ( svårt att följa sina egna kloka råd...) 

Jag vill inte bli smal, jag vill bara se ut som jag igen. 
Och kunna ha mina kläder och trivas i dom utan att tro att varje väck på magen syns. 

Vissa dagar känner jag mig fin men de blir färre och färre. 
Och det är ju inte så att jag bara sitter i soffan och tror att kilona bara ska rasa, jag rör ju faktiskt på mig. 
Men nu verkar det inte hjälpa utan det behövs nig mer träning och mindre fika. 
Det känns ju väldigt skönt att jag fick godkänt att börja på bandyn igen, det kommer hjälpa mkt. 
Och sen har jag bestämt att det är slut med fikabrödet. Får ta en smörgås eller frukt när andra fikar. 
Det kommer bli så svårt för jag älskar ju fika.... Men jag vill älska min kropp mer! 

Jag har sållat bort en del bloggar och annat som handlar mkt om träning och vikt för det gjorde mig deppig och sjukt stressad. Kunde knappt läsa dom alls utan att nå dåligt. 
Jag vill komma tillbaka till den tid då det gjorde mig peppad istället men jag är inte där än känner jag. 


Så här är läget nu... 
Och nej, jag vet inte hur man ändrar bildstorleken.... 


Kommentarer
Postat av: Lin

Förstår hur du känner... Försök att låta det ta tid! Jag försöker köra strikt med mat o träning på vardagarna och unnar mig sedan lite på helgerna.
Tror även det blir lättare med träningen sen när man inte ammar längre!

Svar: skynda långsamt är ju det bästa för kroppen också, men det är såååå svårt! Ja, det blir lättare sen det vet jag ju....
Som sagt, bra på att säga till andra men lyssnar inte själv. haha
enmagetill.blogg.se

2013-09-11 @ 10:59:05
Postat av: amanda

Du är jätte fin! Och det var inte länge sen du fick barn! Jag känner igen mig i det du skriver! Jag gick upp mycket 20 kg och har långt kvar tills jag är mig själv igen men får nog acceptera det.

Svar: Tack snälla du!
Vad svårt det är att tänka i rätt banor. Man vill bara trycka på en knapp så allt blir som förut...
Drog oxå på mig över 20 kg så det var ju inte bara en graviditet man gick upp...
enmagetill.blogg.se

Postat av: Sussi

Men vackra kvinna! Inte ska du känna så. Du är superfin! När jag ser bilderna kan jag INTE tro att du nyss fått barn. Själv ligger det kvar extrahull överallt på min kropp men på dig är det ju bara en liten mage som är kvar. Pytteliten! Blir rätt avis här faktiskt.

Svar: Vad go du är!
Det är så lätt att vara självkritisk tyvärr.
Och sen är det synd att man ser sig själv uppifrån! ;-)
enmagetill.blogg.se

2013-09-11 @ 19:39:54
URL: http://www.tussilulls.blogg.se
Postat av: Elin - Livat på torpet

Förstår PRECIS hur du känner det! Min mage är ful. Och hemsk. Inte jätte tjock kanske. Men mindre vacker.

Och även om mina kompisar peppar mig om "men du har ju nyss fött barn" så är det ju inget som jag kan stötta mig på hur länge som helst. Det är ju faktiskt närmare 4 månader sen nu. Vad ska jag köra med sen? Att jag fött tre barn? Nej, nu är det dags att köra järnet och tappa lite av allt ...

Svar: Nej , det där med nyss funkar ju faktiskt bara ett tag... ;-)
enmagetill.blogg.se

2013-09-11 @ 21:36:05
URL: http://www.elinteg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0