Min första bäver!

Sköt min första bäver igår. Så himla glad! Tills jag insåg att jag inte skulle få in den till land själv. Den satt en bit ut på stockar när jag sköt. Fick ringa grannen om hjälp men när han skulle få in den så sjönk den. Vi fick ge upp då det blev mörkt och åkte dit imorse igen. Men inte heller då fick vi tag på den. Kändes surt och inte alls bra . Ville ju gärna se den och vill ju inte låta den ligga i vattnet. Men nu ikväll tog maken tag i saken och gjorde ett nytt försök. Och han lyckades! 
Behöver jag säga hur glad jag blev?! Igen!! :-) 

Till nästa gång vet jag i varje fall med mig att undersöka omgivningen lite bättre. Trodde verkligen inte bävern satt så långt ut som den gjorde. Det var en konstig vinkel. Men skottet var bra så det är jag nöjd med! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0