Nötallergi ?

Imorse hade jag gjort shiapudding. Toppade med kokos och hasselnötter. ( asgott ) Jesper fick smaka några små skedar men fick aldrig nån hel nöt. Sen efter typ 10 min så började han klia sig på benen och då såg jag att han hade fått stora nässelutslag . Blev rädd att han skulle få nån stor reaktion men det blev inte värre än så. Kollade nog hans mun och hals så de inte skulle svullna. 
Ringde först Johanna och hörde bad hon trodde då hennes dotter är allergisk, och så ringde jag Bvc. De sa att från och med nu får vi utesluta nötter tills vi gjort pricktest. 
Jag tror ju det var nötterna han reagerade på men kan det varit chia fröna eller kokosen?! 

Blir nervös över att han ska få i sig nått nu. Det verkar ju finnas nötter i allt möjligt. Blir till att läsa extra noga på allt man äter. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0