Sista påsken

Idag har vi firat påsk hos farfar. Och det var lite vemodigt måste jag säga. Det är nämligen sista året vi sitter där tillsammans. Om ingen tar över gården vill säga men det ser mörkt ut.
Farfar orkar inte ha kvar djuren så de går till slakt i höst och sen flyttar han ur huset. 
Vi har växt upp där så det känns väldigt tråkigt. Har nog faktiskt inte förstått än. Jämnt var vi där. Varje helg och vareviga lov bodde vi hos dom och hjälpte till i ladugården och levde riktigt bullerbyliv. Önskar mina barn hade fått chansen att uppleva allt som vi vart med om. Och jag kan säga att hade jag haft pengar så hade jag köpt gården. 

Jaja. Hur som helst. Vi åt i varje fall lunch där , knytis som vi brukar ha. Massa gott och vi fick asgoda tårtor som min kusin gjort. Åt alldeles för mycket! 
Blev ingen kvällsmat för jag var mätt bra länge efter allt. 
När vi kom hem och fick i säng stora ungen ( somna i bilen , bara att lägga...) så gick jag ut och gick för andra ggn idag. Var bara tvungen att rensa tankar. Blev en pw på 7 km med Atlas i underbar kvällssol. 
Nu har jag laddat batterierna tills imorrn. 
Då väntar lunch hos mormor. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0