Jobba...

Hade nästan önskat att jag börjat jobba nu i höst. Tänkte ju det först men sen fick jag ju operations tid och det känns inte så bra att bli sjukskriven det första man gör. 
Har ju bestämt att jag börjar i feb. Ska skola in i januari så vi hoppas det går bra. 
Men det är de där pengarna som fattas! 
Börjar vara sjukt trisst att alltid behöva tänka på ekonomi innan man gör nått. Visst kan vi unna oss saker ibland men det vore skönt att slippa dåligt samvete . 
Jag har ju inte tagit ut fulla veckor med mammapengen eftersom de ska räcka till januari. Så min "lön" täcker ju typ maten i huset. Haha 
Men är man i en familj så har vi ju gemensam ekonomi, eller jag tar det jag behöver ... ;-) 
Jag är väl den som står för barnens behov och köper kläder osv medans Emil sköter saker som behövs till hus och sånt. Helt ok tycker jag. Fast jag blir alltid lila förvånad över hur dyrt det är med tex färg och virke! 

En extra inkomst skulle ju inte sitta helt fel ivarjefall. Får väl kolla om jag kan jobba nån helg eller så. 
Eller sälja nått vi inte behöver. 

Kommentarer
Postat av: Marina

Vi ska också skola in på förskola i januari. Jag tycker att det är skönt att kunna vara hemma med Lion så länge men det börjar kännas surt med ekonomin precis som du säger. Att man känner att man inte kan bidra mer än till typ maten. Perfekt att kunna jobba någon helg eller så i månaden för att höja inkomsterna lite :)

2014-08-25 @ 13:01:10
URL: http://johanssonmarinaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0