Julkort på g

Tig tag i mig själv och tvingade ungarna till några "skapliga" bilder med tomteluvan på. Jesper blev ok, Isabelle not so much... Men men. 
Gjorde en beställning i varje fall så vi får se hur resultatet blir. Skulle komma senast 10 dec så hoppas de gör det. 
Tänker att det är kul för gamlingarna att ha kort på barnen. 

Igår var jag en sväng hos farfar , eller rättare sagt i hans gamla hus. Vi träffades alla kusiner och gick igenom lite saker vi ska få ta. 
Han har lämnat allt, utom en fotölj, tvn Och vapenskåpet. Resten fick alla barn och barnbarn dela upp. 
Det finns mkt saker i ett hus de bott i hela livet vill jag lova! 
Plockat med mig lite smpgrejer som glasskålar, tavlor, och sen har jag paxat en skänk. Den skall målas vit och stå på Isabelles rum för kläder. Blir nog bra. 
Roligt att ha saker som var farmor och farfars. Tog även med en gammal docksäng som var min fasters. 
Känns inte helt kul att plocka ur huset. Det betyder ju verkligen att han inte bor där mera. Min faster och farbror tog över gården och köpte ut min pappa. Så mina band dit är klippta. Fast jag vet ju att vi får vara där ändå. 
Farfar har flyttat ihop med en dam som även hon är änka. Det är skönt att veta att de har varann. Trots att jag i början tyckte det var konstigt. Säger ju fortfarande farmor och farfar av bara farten... 

Idag är det fortsatt kurering av barn. När jag hämtade Isabelle igår hade hon feber, fast idag visar hon inga tecken på det. Barn är konstiga. Är man sjuk kan man väl bara ta det lite lugnt?! 😉 


Så hör ser de flesta bilderna ut på Isabelle.... Haha 
Iofs ser hon oftast ut så här, busungen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0