Ta vara på tiden

Idag hade vi inget planerat och jag sa lite hastigt till farfar igår att vi skulle titta upp till han nån dag så vi handlade med lunch och drog dit. 
Vi fikade och sen gick vi ut i regnet och kollade på korna och letade svamp. Jesper kom igång ordentligt och fick farfar att åka tåg med honom tom. :-) 
Känner verkligen att vi måste ta till vara på tiden och hälsa på honom så mkt som det går. Vill att Jesper ska komma ihåg "gammelfarfar" . Idag döptes han visserligen om till rallyfarfar efter att ha börnat med en bil på grusgården... 

Och tid har jag ju faktiskt ganska mkt av om man tänker efter. Det räcker ju med en liten fika nån gång ibland bara för att hålla kontakten ! 
Förr har jag alltid haft dåligt samvete när man åker därifrån men jag vill inte behöva ha det längre. 

Nu har vi en fisketur på flotten planerad , det ända som saknas är flytväst till Jesper men det ska vi fixa! :-) 





Kommentarer
Postat av: Sofie L

Åhh vad härligt! Sådana stunder uppskattar nog din farfar otroligt mycket. Min morfar gick bort när Isak var 3 månader men jag är sååå glad att han hann träffa Isak och hela han sken upp som en sol när han fick hålla i Isak! Man får ta vara på de små och enkla stunderna som betyder så mycket!

Svar: Ja det var samma med min morfar, så då känns det ännu viktigare att se till att barnen får träffa farfar och mormor som är kvar i livet och orkar med de små!
Men kan lova att det tog på krafterna på farfar för han satt och nickade till vid bordet efter lunchen! ;-) haha
enmagetill.blogg.se

2014-07-03 @ 20:24:48
Postat av: Lin

Ser härligt ut! :)

2014-07-03 @ 21:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0