Lchf

Har börjat testa på lite lchf. Äter inte pasta/ris/potatis eller söta saker. 
Är inte superduperstrikt för det känner jag inte behövs men bara genom att utesluta de snabba kolhydraterna tycker jag mig må bättre faktiskt. Svårt att säga hur exakt men kroppen känns lättare. Saknar heller inte nått , finns så mkt gott man kan äta istället! Blomkålsris, broccoli, grönsaker i ugn, strimlad zucchini och godast av allt, stekt vitkål! Tyvärr tror jag många tycker det är svårt att ta bort tex pasta för man inte vet vad man ska ha istället. Nu söker jag recept på nya grejer dagligen och får massor av idéer från instagram . 

Så idag har jag gjort chokladbollar enligt lchf. Har testat en gång innan och de är riktigt goda! 
Ikväll ska jag njuta av några i min ensamhet framför lets dance. 






Kommentarer
Postat av: Lin

Kul! Jag saknar inte heller pasta och sånt! Äter gärna stekta grönsaker som tillbehör = gott! Som sagt, gå in på 56kilo.se och få inspiration! :)

Svar: Har precis lagt till den på min lista! Följer annaslchf på insta oxå, har en blogg med! Perfekta tips!
enmagetill.blogg.se

2014-03-07 @ 19:57:29
Postat av: Elin - Livat på torpet

Spännande! Nu vill jag såklart ha recept!! :)

2014-03-07 @ 20:23:01
URL: http://www.elinteg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0