Bråkig son

Jesper har börjat puttats och slåss. Även på dagis.,:-( 
Här hemma får Isabelle ett antal puttar per dag och lyckas jag se det säger jag självklart till och han måste säga förlåt , fortsätter han bråka får han gå därifrån. 
Jag vet ju att Isabelle är en liten retsticka hon oxå och hon vet mkt väl hur hon ska få Jesper arg. Säger ju till henne oxå såklart. Favoriten är att ta hans saker och springa därifrån... 

Men hur gör man när han puttas på dagis?! Ska personalen sköta detta? 
Jag litar ju på att dom rättar honom och säger till på skarpen när han gör nått dumt men frågan är hur jag ska fortsätta hemma... Svårt! 
Är ju lite jobbigt att höra att han gjort nån illa men jag är ju inte dum utan vet mkt väl vad han är kapabel till. Vare sig han är provocerad eller inte. 
Finns ju föräldrar som stoppar huvet i sanden och tror deras barn är små änglar hela tiden. 
Detta kanske bara är en fas för Jesper och han testar vad han kan göra och inte. Eller så försöker han kommunicera på nått sätt. 
Att veta vad en treåring tänker är inte lätt! :-) 

För mig är det ändå viktigt att visa att slåss det gör man inte. Även om jag förmodligen kan vänta mig en hel del syskonslagsmål framöver. 

Han ser from ut när han sover... ;-) 




Kommentarer
Postat av: Lin

Hmm.. Vet inte vart mitt inlägg tog vägen men jag skrev iaf att du ska kämpa på!! Och att du väl kan fråga fröknarna om råd om du behöver?
Bra att du sätter gränser! :)
Kramar!

Svar: Det hamna på ett annat inlägg. ☺️
Tack! Ska kämpa på! Ska höra vad de säger om det. Kram
enmagetill.blogg.se

2014-11-19 @ 20:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0