Håll ut!

Det är vad mina tankar består av om dagarna. Att orka hålla ut till kl 19 när barnen somnat... 
Det har varit väldigt jobbigt och intensivt i några veckor nu. Jesper är så trotsig och allt är nej. ALLT! 
Inte klä på sig, inte ta av sig, inte äta, inte åka nånstans för att sen vägra åka hem. Ja ni fattar. Allt är en kamp och ibland vill jag bara strunta i allt och göra som han vill men det funkar ju inte heller. 
Sen samtidigt är Isabelle supergnällig. Inte mkt som roar henne numera förutom att göra saker hon inte får. Om och om igen. Typ gå upp i trappen ( drar dän skyddet) öppna frysen, gå in på toan eller tvättstugan och hålla på. 
Att sitta och greja med nått är inte intressant. 
Pjuh. 
Skönt att de somnar tidigt! Isabelle sover ju bara en gång på fm nu och Jesper sover inte alls så de är ju väldigt trötta på kvällarna. 

Trots allt detta har det vart en ganska ok em idag. Vi bakade bullar och fikade på och sen lekte faktist ungarna ihop en stund. Eller ja, sprang efter varann... 
Fick båda att duscha oxå. Det brukar vara en kamp i sig att få Jesper att bada eller duscha. Isabelle älskar det dock och går gärna in i duschen och ställer sig. :-) 

Nu är det min tur att tvätta av mig tänkte jag. Ska byta tejp oxå och kolla hur ärret ser ut. Det såg inte roligt ut sist, de har sytt helt snett. Missbildad navel kommer jag gå runt med sen! 



Bullbak! 

Kommentarer
Postat av: Lina

"drar dän skyddet" - enda gången jag hört ordet dän är när jag varit hos A's släktingar i Småland! Haha! :)
Håll ut med trotsen... Kram!

Svar: Haha men vad säger man annars?! 😂 inte undra på att autokorrekt inte ville skriva det ordet! ☺️ i Närke är det välanvänt!
enmagetill.blogg.se

2014-10-21 @ 19:19:16
URL: http://babybake.blogg.se/
Postat av: Marina

Haha här används också "dän" flitigt. Vad säger man annars liksom? ;)

Jag brukar förövrigt känna likadant ibland, hålla ut och räkna ned timmarna till Lion somnar när man själv känner sig helt slut. Brukar få så dåligt samvete när jag känner så, skönt att läsa att fler känner likadant ibland. Det är ju inte helt lätt alla dagar att vara mamma 😁

Svar: Ja man känner sig som en dålig mamma som tänker så men just nu handlar det om överlevnad... ;-)
Vet att det vänder så småningom och tills dess får man njuta av stunderna barnen faktist är underbara om dagarna, vilket såklart inträffar nån minut här och där! 😊

enmagetill.blogg.se

2014-10-21 @ 20:10:42
URL: http://www.langtansfull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0