Vilken morgon!

Herregud säger jag bara! 
Vaknar av Isabelle kl 3 som vägrar sova mera. Får gå upp och göra välling och byta blöja och efter 4 nån gång somnar hon om. Jag slumra till en stund på soffan till halv 6 då Jesper vaknar. 

När vi äter frukost hör jag Atlas skälla som tusan i hans hundgård. Tror först det är ett av rådjuren som brukar gå här men sen hör jag att skallen ändras. Går ut och lyser med ficklampan för att se vad det är och då är det en jäkla katt i hans hundgård! Innanför stängslet så den kommer ingenstans och Atlas har ståndskall. Fick gå in dit och försöka ha isär dom men när jag gör det blir bråket mer aggressivt och de slåss verkligen. Då kan ni tänka er en fight mellan en katt och en 28 kg hund.... 

Fick isär dom ganska snart och fick in Atlas i huset. Sen kontakta jag grannen som jag vet har katt för att se om det var deras. Visste ju inte om katten var skadad . Grannen kom upp och kollade och det var inte deras. ( tur...) 
Hon kunde ta upp katten så vi kolla på den och den mådde bra. Några sår i huvet men inget annat. Pjuh! 

Katten sprang iväg sen och jag kunde andas ut. 
Vems det var vet jag inte för vi bor inte så många härikring. Har egentligen bara 2 grannar nära. Hmmmm... 

Det var verkligen inte Atlas fel för katten var inne i hans hundgård. Helt fel plats för en katt om man säger så! 

Ja, en spännande morgon var det allt. Jag är helt slut. Av andra orsaker oxå som inte är roliga alls men mer om det sen. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0