Första fighten

Igår när jag hämtade Jesper på dagis berätta han att han hade ont i huvet för en annan pojke slagit honom med en spade. Han sa att dom var ledsna men sagt förlåt. 
Sen när vi var hemma klagade han mer å mer på att han hade ont och då titta jag i skallen på honom och såg ett jack. Ringde då dagis och ville höra vad som hänt och om dom visste om det var en hård smäll men dom hade inte sett nått. De hade bara hört att Jesper var ledsen och försökt fått fram vad som hänt men antog att han trillat. 
Lilla stackarn! Då gjorde det lite ont i mammahjärtat att jag inte fanns där för honom. Men är ändå stolt att han berätta det för mig . Och glad att kompisen hade sagt förlåt oxå.
Vet att det kommer häda fler såna här saker för de små blir ju oxå osams ibland och vet ju inte riktigt än hur man handskas med såna känslor. 

Och han ville ändå leka med kompisen idag igen så det var ju skönt! :-) 
Vet inte om jag skulle vilja umgås med nån som slog mig i huvet! Haha 

Idag åkte vi till öppna förskolan i mariedam för första ggn. Det var superkul! De hade en gammal gympa sal där barnen kunde springa runt och leka med bollar och så! Åker gärna dit igen för ungarna tyckte det var roligt. Jag lekte lite jag med, spelade boll och klättrade i rep så jag vart svett! :-) 
Nästa vecka får vi åka hela familjen för då får jag ta det långt efter op men då får Emil springa efter barnen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0