Kräksjukan

Urs och fy. Magsjukan hitta oss till slut. Började igår med att jag mådde så illa nästan hela dagen. Det övergick sen i magont och plötsligt fick jag feber och frossa. Hade väl egentligen inga tankar på magsjuka förns jag hörde Jesper hosta vid 9 i sin säng. Då förstod jag direkt vad jag skulle hitta i hans säng. 
Lille stackarn! 
Så då var det bara att trotsa sin egen sjuka och ta hand om honom. Konstigt hur kroppen kan funka i såna lägen. Jag fick röja i sängen och Emil duschade Jesper och var med honom. Kom 2 attacker till sen men inget mer. Sen bädda jag en liten madrass på golvet här nere åt honom. Så fort jag satte mig med honom och slog på en film kom all feber tillbaka och jag mådde pyton igen. Satt uppe med Jesper tills han somnade och efter en stund somna jag med. 

Idag har vi inte haft en enda spya och Jesper verkar repa sig bra. Bättre än mig för jag är helt paj. Hur kan ungarna ha så mkt energi när de är sjuka??!! 
Emil har även han haft ont i magen och vart illamående men det verkar inte bli mer än så. Skönt! 
Isabelle har under dagen vart väldigt grinig så jag har bara väntat på kräk men än så länge är det lugnt. 
Kommer väl inatt... 
Urs, kommer inte kunna sova nått bra inatt heller. Tredje natten utan bra sömn. Konstigt man är som ett lik. 

Nu håller jag tummarna att det här var klart för den här gången. 

Jag som skulle spela match imorrn. Bara att avstå. Dels för att jag aldrig skulle orka då jag inte ätit mat på 2 dagar och sen vill jag ju inte smitta nån. 
Får se om jag kan ta mig hemifrån och sätta mig i ett hörn på läktarn och kolla. 
Ännu värre är att vi skulle ha haft barnvakt imorrn natt och skulle gå på bio på kvällen. Det får vi ställa in till nästa helg. 


Kommentarer
Postat av: Lin

Usch o fy! Krya på er...

2015-02-14 @ 22:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0