Ångest

Börjar få ångest inför jobbet igen. Jag vill börja jobba men samtidigt får jag ångest av tiderna och att jag inte ska räcka till varken på jobbet eller hemma. 
Är riktigt deppad av detta. 
Jag gillar ju mitt jobb och om jag hade 7-16 tider skulle jag älska det. Men så är inte fallet. 
Ena veckan kommer jag jobba 3 kvällar av 5 jobbdagar. Och om jag då ska träna försvinnner det 2 kvällar till. Och Emils fria kväll försvinner för jag jobbar. Det känns inte helt bra. 
Visst, jag kan träna 1 dag men det för jag andra veckan oxå.
Så innebandy 1 dag i veckan är jag ju så klart inte nöjd med. 
Ska livet bli så här?! 

Plusset när jag kommer jobba som jag gör är att det blir mkt tid med barnen på dagarna innan jag jobbar. 
Men minusen är så jäkla många fler. 
Det blir inga rutiner alls, timmarna på dagis kanske blir för få istället så det inte blir bra , jag ser aldrig Emil, kan knappt träna, Emil får ingen lekdag, och just det, trots att jag jobbar kväll kommer jag fortfarande behöva gå upp kl 6 med barnen. Och inte ha nån tid att vila upp mig varken före eller efter jobb. 

Shit, nu fick jag ännu mer ångest. 
Vill bli av med åtminstone en kväll. Men då ska de andra få jobba fler kvällar. 
Gaaah, blir galen. 
Huvudsaken är ju att det funkar för barnen på dagis. Det är bara så jävla sorgligt att det bara kommer handla om barnen och jobbet nu. 

Nu ska jag väl inte måla fan på väggen , vi får se hur allt blir när jag väl börjar först. 
Och funkar det inte så får jag stå på mig och försöka göra nått åt det. Helst inom mitt jobb såklart. 

Kommentarer
Postat av: Kommer du jobba 100% vad jobbar du med på Ica?

Vad jobbar du med? Kommer du jobba 100%

Svar: Jag jobbar på Ica. Kommer jobba drygt 70% nu först men får en dag till sen efter några månader. :-)
enmagetill.blogg.se

2015-01-26 @ 22:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0