Nyårslöfte?

Varför ska man alltid tvinga på sig ett nyårslöfte?! 
Mitt var , dumt nog, att sluta snusa. ( råkade visst börja igen i somras...) 
Klarade 3 dagar. Jag har ingen som helst motivation och känner att jag vill kunna njuta av det lilla. 
Men jag vet att det inte är hälsosamt och det kostar ju lite. Så jag ändrar mitt löfte till att trappa ner. Och det funkar bättre. Ska sluta så småningom. 
Tror det kommer automatiskt när jag drar igång träningen på allvar till våren. Då vill jag ju vara så hälsosam som möjligt. Det är jag verkligen inte nu! Fy tusan! 

Kan tillägga att jag snusat i perioder i mitt liv. Men har alltid haft en bra anledning att sluta och det var aldrig nått problem då. ( typ ett vad med en kompis, bli gravid ) 

Nått jag borde ha gjort ett löfte om är att  försöka ta hand om mig själv lite bättre. Det yttre alltså. Nu ser jag för täskig ut faktist. Värsta utväxten. Hemsk hud. Håriga ben. You name it. Känner man sig fin så tycker jag man mår bättre psykiskt. 
Det räcker ju med att ta lite egentid nån gång ibland till sånt. Jag är för lat helt enkelt. Haha 
Kanske skulle börja måla naglarna igen. Var ett bra tag sen. 
Lyckades ju ändå köpa hem hårfärg häromdagen. Så den står ju bara och väntar på att bli använd. Ska bara få tummen ur. ;-) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0