Listor

Jag älskar att skriva listor. Så skönt att bocka av punkter på nått sätt! 
Nu sitter jag med ett antal framför mig. Packningslista inför Kolmården, gästlista inför festen och inköpslista till maten. Igår var sista datum att svara men såklart har alla inte svarat. Än är det ju inte brottom så men det fattas 10 pers så det är ju svårt att räkna på just mat plus, eller minus dom... 
Man hör väl inte av sig själv igen och frågar?! Äh, de är vuxna människor, svara i tid! ☺️ 

Imorrn åker vi som sagt till Kolmården. Ska bli kul att komma bort en sväng. Och minst sagt spännande för barnen. Jesper tjatar varje dag om bamses värld . Vi åker ihop med barnens farmor så får se hur det går att sova allihopa i ett rum. Och om barnen kan sova! 
Vädret såg väl ut att bli som vi trodde, risk för regn. Men det är bara att packa ner regnkläder och stövlar. Och tusen ombyten. 
På torsdag kunde det vara soligt och då ska man ta med passande kläder och skor till det med. Packåsnor för en dag ! 
Får ta en sån där skrinda när vi kommer in så vi slipper bära. 

Nu ska jag försöka styra upp nått bra här hemma. En promenad med Atlas väntar och fix med bilen innan resan. Sen till mor för att prata om festmaten. Hon får hjälpa mig. Jag hjälpte ju henne på 50-årsfesten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0