En sån dag

Åter en sån där icke alls bra dag. Mitt humör är crazy. Och samtidigt lyckas ungarna vara all over the place. Och så spöregnar det. Ingen combo jag rekommenderar. 
Har ingen energi till alla fighter. Det är som att de vet precis vilka dagar de ska vara som jobbigast. Men det är klart de känner av att man är irriterad. 
Vi åkte tidigt till syster Emma och var där en stund. Bakade muffins. Sen hem och försökte få dom att sova då de var trötta. Belle somna i soffan men Jesper vägrade. Bara sitter och säger att han är trött och lixom skruvar och har sig. 
Lyckades göra mat men ingen åt nått och då var det fortsatt krig. Oj vad dom bråkade med varandra förut. Både på skoj och inte. Ena stunden skratta dom och andra stunden var nån arg. 

Nu tog vi en tur till farmor för hon ska klippa Jesper. Tänkte passa på att de fick studsa av sig på studsmattan men det gick bara bra en stund sen vägrade Jesper lyssna på mig ( igen ) . Vi försöker hålla reglerna på mattan så att de inte studsar nära varandra, inte mot nätet och inte drar upp dragkedjan . Glöms tydligen bort ganska fort.... 

Ikväll ska jag ta en lång promenad med Atlas för att rensa hjärnan. 

Vet att det här är borta imorrn och då kommer bråkiga barn vara mkt lättare att hantera. Och det blir roligare för alla i huset. Haha 
Hatar verkligen denna pms jag får. Är faktist dags att försöka få nån hjälp tror jag. Om det nu är så enkelt att bara börja med p-piller så får det väl bli så. Känns ju inte helt roligt att ta antidepressiva som en del ger. 


Nog om det. Nu biter vi ihop några timmar till.
Klippningen ska bli intressant. Haha 

Kommentarer
Postat av: Lin

nej, fy! Det är verkligen inte roligt att känna sådär... Du kanske ska testa något naturläkemedel?
Jag inbillar mig att man redan är känslig för hormoner om man har pms, så den bästa lösningen är kanske inte p-piller? Men alla gör ju såklart vad som passar dem bäst!
En av mina närmsta vänner tar antidep inför mens varje månad och det funkar väldigt bra för henne!
Kram

Svar: Löste att läkare kan rekommendera att man provar p-piller . Men det beror kanske vilken typ av pms man har. Finns ju tydligen olika där med. ☺️
Min svärmor tyckte naturläkemedel oxå så ska googla lite och testa det först. Är ju väldigt skönt att slippa alla slags piller faktist.
enmagetill.blogg.se

2015-06-25 @ 11:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0