En tvååring

Nu har vi alltså en tvååring här hemma. 
En busig, envis men väldigt skojig sådan. Medans Jesper är lite mera tillbakadragen och försiktig är hon den som tar för sig när det är nya situationer. 
Hon babblar på som bara den numera fast jag förstår inte hälften av vad hon säger. Och sjunger gör hon konstant. 
Men hur sjutton blev hon 2 helt plötsligt?! 
Kommer kännas ännu konstigare att säga att man har en fyraåring sen i höst . :-) 

Det blev lite paketöppning igår morse . Hon fick ett kakfat i trä och en massa duplo. Ett stort duplo hus som jag egentligen skulle spara till Jespers födelsedag men det såg så roligt ut så tänkte de likagärna kan få det nu. Kan vara bra till regniga sommardagar framöver. 
Kalaset med familjen blir i em. Bakade en massa till det igår, blev havrekakor, hallongrottor, kladdkakemuffins och en tårta såklart. Den ska jag dock göra klart sen. 

På kvällen igår kom några vänner hit och vi grillade och satt ute länge. Jättefin kväll! Barnen skötte sig ganska bra och studsade studsmatta och lekte i sandlådan medans vi kunde sitta och prata. Isabelle hade väldigt svårt att somna men till slut slockna hon. Det bar väl spännande med folk här, händer ju inte jätteofta. 
Vi satt uppe och kollade fotboll och drack litegrann och jag tror kl blev 1 innan alla for hem. 
Sen vaknade barnen 04:52.... 
Så jag kommer vara som ett kryss idag. Vet inte om jag borde sova en stund nu när Emil vaknar, har ju precis börjat känna mig levande igen. Men det tig en bra stund. Är lite bakis oxå... Haha 

Nu hoppas jag dagen blir fortsatt fin så vi kan kalasa ute. 
Och sen längtar jag grymt mkt till morgondagen.,.. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0