Dessa hormoner

Senaste dagarna har jag vart helt galen. Oj vad mitt humör svängt. Ena stunden vill jag bara lägga mig i ett mörkt rum och gråta och andra stunden vill jag typ slå sönder allt. Jag har vart sjukligt trött och huvudet är helt mosigt. Allt pga pms. Börjar några dagar innan mens . Alltså det är riktigt illa för jag blir verkligen deppig. Läskigt!!! 
Har även en dipp vid ägglossning. Har läst mig till att det kan bli värre efter man fött barn och är över 30 . ( vilket jag ju snart är)
Så det är nog dags att kalla på hjälp. Det går ut över familjen framförallt. Hade jag bara mig själv att tänka på kan man ju genomlida dessa dagar men vill inte att barnen eller Emil ska behöva få utlopp för mina utbrott. 
Man kan ju tycka att det bara är att bita ihop, och tro mig , det gör jag verkligen , men det är väldigt svårt. 
Nu är det värsta över för denna gången när mensen väl kommer igång och jag mår mkt bättre igen. 
Men jag känner att jag inte vill ha det så här varje månad. 
Så funderar på att ta ut spiralen och börja med p-piller igen för det ska vara bättre. Får höra vad min bm har att säga. Finns även annat att ta har jag hört. Hon borde veta. 
Det är ju väldigt smidigt med spiralen annars. Inte behöva tänka alls. Men, men. 
Hellre en stabil mamma och fru... ;-) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0