Konstigare blir det

Vår förmiddag var bra. Vi gick ut en stund och barnen lekte i sandlådan. Tog med oss rabarber in och gjorde kräm. Gjorde blåbärspannkakor oxå men Jesper ville inte ha dom ändå. ;-) 

Sen somna Isabelle och vi slappade. Framåt 14 började Jesper ta sig för örat och sa att han hade ont. Sen blev det värre väldigt snabbt. Han blev lite varm oxå. Till slut grät han av smärta. Gav lite näsdroppar och alvedon och han somna till en stund. 
Fick såklart ringa både dagis och jobbet och berätta läget. 

Sen helt plötsligt börjar väl ögat klegga på Jesper. Så ja, nu har vi väl både öroninflammation och ögoninflammation här hemma. 
Han är ganska pigg nu och har inte sagt så mkt om örat på ett tag men det är väl alvedonets förtjänst. 
Blir väl värre inatt när han ska ligga ner och det börjar trycka igen. 
Fasen alltså!!!!! 

Bara hoppas vi andra slipper. 
Har en ganska viktig fest på lördag då mina kompisar firar 30 år. 
Hade vart kul att åtminstone åka dit och käka. 
Nu ska jag inte ta ut nått i förskott. Vi är ju bjudna både jag och Emil såklart men är barnen sjuka får ju han vara hemma. Eller om han kan åka dit senare när jag kommit hem. Jag ska ändå ta det lugnt för jag jobbar hela helgen. Om jag nu inte åker på fluss förstås. Haha

Vilken röra! Är det hämden för att jag var borta förra helgen?! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0