Förlossningen

Har försökt att skriva om förlossningen flera ggr men vet inte hur/vad jag ska skriva. 
Det går faktist inte att förklara i ord hur det var. 
Det var bara så jäkla mäktigt och häftigt att jag fick vara med och se på när han äntligen kom ut! 

Allt gick fort och bra. 
M hörde av sig vid 17 nångång och de åkte vid 18. Jag åkte straxt därefter och var framme 19:30. 
Det var väldigt lugnt när jag kom in , värkar med 4-5 min emellan. 
Men sen drog det på och han är född 21:48. Vattnet gick i en monstervärk med ett splash och därefter kom han på 2 krystningar. 
Jag såg när han kom ut och det ångrar jag inte. Vilken grej! 
Fick världens känslostorm och började grina. Haha 
Allt gick bra med både bebis och M. Lite sy blev det då allt gick fort och han vägde en del till allas förvåning. Fick frågan om jag inte skulle stanna kvar på natten men nån måtta fick det vara, de behövde ju få va lite själva. Åt fika och for hem vi 1 på natten. 

En förlossning är fasen det häftigaste man kan gå igenom och vara med på. Jag tycker faktist synd om dom som aldrig får/kan vara med om det och höjer ögonbrynen högt åt dom som inte vill. 
Men nog om det. 

Vill jag göra om det? 
Hundra ggr om! 

Och jag fick klippa navelsträngen . Bara en sån sak. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0