Avvänjning

Klarat snart 2 dagar utan socker , nu pratar vi godis och fika , men oj vad sötsugen jag är! 
Helt galet vilket dåligt beteende jag dragit på mig! 

Måste få nån balans med kosten igen. Nu vill jag inte ta bort nånting utan mest se till att det inte blir föööör mkt av det goda. 
Alltså inte köpa en chokladbit eller wienerbröd till lunch på jobbet, eller trycka 4 mackor till frukost. 
Det kan ju räcka med 2 mackor och lite yougurt istället. Och dessutom ta en frukt istället för det söta... 
Jag som är fruktansvarog på jobbet gillar inte ens frukt... Haha 
Jo, gillar gör jag, men jag blir aldrig sugen på det så där bara. Och då blir det aldrig att jag tar nån. Får bli ändring på det nu. Bananer stillar ju faktist sötsug väldigt bra. 

Barnen är dock väldigt bra på att käka frukt, det får dom när de slutat dagis eller på fm. Och ber gärna om det oxå. Tur de inte reagerat på att jag aldrig äter nån. 

Det är alltså bättre kost och motion som står på mitt schema . Motionen denna vecka har börjat bra. Fått till 2 promenader med Atlas redan. Ångrade lite att jag inte sprang igår , jag hade orken så det blev  lite spurter på vägen. Tyvär hade jag för mkt kläder på mig annars hade jag sprungit mera. 

Inatt sov jag urkasst, som alltid vid mens (?!) och så vaknade Belle . Var allt för trött för att springa men en promenad hjälpte faktist. 

Nu ska jag se till att klara morgondagens frestning på jobbet... 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0