Det blir alltid värre framåt natten...

Ja, vad ska man säga?!
En väldigt bestämd och envis dam vi fått!
Vi var vakna mellan 22 och 4 inatt.
Det ammades, bökades, skreks, gräts, ammades igen, kräktes, bajsades, och så fortsatte det tills vi båda somna av utmattning.
Sen sov vi till kl 10 med en amning emellan.
Och nu sover hon så himla sött i sitt nest sen några timmar tillbaka.
Bråkbebis!

Jag fick faktiskt ett släng av panik inatt när ingenting passade damen. Jag visste verkligen inte vad jag skulle hitta på till slut.
Det är bara att bita ihop!

Det kan ju i varje fall inte bli sämre nätter framöver! Det är ju en liten tröst!

Imorrn kommer Bvc och ska väga henne, då får vi ju se om hon får i sig mat åtminstone. Och hoppas hon kommer med bra råd om denna natt oxå blir bråkig.
Med Jesper har jag för mig det var lättare, jag kunde lägga ner honom så sov han gott efter maten. Men han hade iofs gulsot och var lite slöare.

Tur mannen har semester i samband med de 10 första dagarna. Annars vet jag inte hur detta hade gått! ;-)


Kommentarer
Postat av: Amela

Har du provat att ge henne ersättning? Kan faktiskt vara så att mjölken inte räcker till! För
Mig tog det en veckan tills mjölken rann till men när det väl kom så var den inte mättande! Har du provat att ha henne u spjälsängen bredvid dig på nätterna! Våran tjej ligger där hon är 2 månader och sover hela nätter utan matning SEn hon var en vecka ;) lycka till kul att följa din blogg då jag också har en 2 åring! Hur gammal är Jesper?

2013-07-02 @ 20:15:57
Postat av: Sara

Jesper blir 2 i september så det verkar vara samma ålderskillnad på våra! Kul!

Jag vill gärna vänta med ersättning så länge som möjligt. Vill se om hon får i sig tillräckligt av mig först.
Går hon inte upp som hon ska och fortsätter böka vid amning får vi ju börja ge tillägg såklart.

Förra ggn slutade jag vid 5 mån då mjölken tog slut för mig. Tänkte försöka lika länge nu med får vi se hur det går! :-)

Roligt med nya följare!!!
Och så bra med nån i samma situation med syskon så man kan få lite råd!

2013-07-03 @ 12:13:07
Postat av: Amela

Ok jag förstår dig! Jag födde ju min första i v 35 hon hade gulsot så hon hade svårt att ta bröstet jag kämpade i två månader sen gav jag upp eftersom hon inte fick upp i vikt! Denna gång ammande jag en vecka då min två åring var jätte avundsjuk tog en timme att amma det har ju inte hon tid för att vänta på! Hon ska vara hemma med mig nu till nästa år i augusti! Hur ska ni göra med frs för Jesper?

2013-07-03 @ 14:48:34
Postat av: Sara

Oj, nej en timma har man ju inte tid att vara fastlås om man har en 2-åring samtidigt!
Hoppas den här bruden lär sig äta fort! ;-)

Vi ska skola in honom på dagis i sept är tanken. Jag tror det är lagom för honom. Det blir ju 15 timmars då.
Men funkar de inte för varken honom eller mig så är jag ju hemma ! :-)

2013-07-04 @ 21:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0