Förlossningsjournalen

Fick hem min journal i veckan och det var lite intressant läsning. Alltid kul att se vilka tidpunkter som saker och ting hände på .
Jag lyckades ha riktigt bra tidsuopfattning ändå för de tider jag haft i huvet stämmer bra in.

Inskrivning 14:05.
Ctg inledd 14:15
Undersöks 14:20 och då är cervix utplånad, modermun öppen 10 cm och buktande hinnblåsa.
14:27 går vattnet spontant.
14:45 krystar jag.
14:49 föds hon.

Sen har de skrivit :
Sara hanterar sdr med hjälp av andning. Önskar ingen smärtlindring. Verkar lugn och samlad inför parets förlossning.


Det jag har reagerat mest på är att jag bara krystade i 4 min!
Och sen har jag räknat ut att maken var med ca 15 min i slutet av förlossningen... Han kom in igen först efter att vattnet gått. Haha



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0