Saknad

Satt och läste bok med Jesper förut och la min hand på magen som jag gjorde när jag var gravid. Då kom saknaden av magen tillbaka.
Det är , trots alla krämpor, nått underbart med att vara gravid och känna den lille i magen .
Jag ångrar att jag inte tog mer till vara på den sista tiden. Då var jag så upptagen med att önska ut bebisen för att allt vad så jobbigt.

Samtidigt som jag saknar magen är det skönt att man är klar med förlossning och den allra första tiden. Och att allt gått så bra.
Nu är hon ju snart 8 veckor gammal.
Tiden verkligen rusar fram. På gott och ont. Det blir lättare och lättare ju äldre hon blir men ändå känns det jobbigt att hon snart inte är en bebis längre!


Mitt råd till alla som väntar barn är verkligen att njuta. Trots smärtor och alla besvär, för den tiden kommer aldrig tillbaka.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0