Inatt

Inatt kl 01 ska vattnet gå. Precis som det gjorde sist.
Det vore ju kalas!

Funderar lite på varför oftast alla förlossningar startar på natten.
Det är ju inte ofta man hör att det börjar vid lunch lixom.
Det måste ju ha att göra med att man är avslappnad när man sover. Eller?!

Men det är ju ändå dumt om det börjar kl 1 som det gjorde för mig, jag missade ju en hel natts sömn .
De tyckte ju att jag skulle passa på att sova innan värkarna kom igång men vem fan kan sova när vattnet nyss gått?! :-)


På måndag har jag ju tid hos den bm jag icke vill gå till. Men jag kom på att det kan vara bra med en annan nu på slutet. Hon kanske är mer till lags än den förra!
Tänkte fråga om hon åtminstone kan kolla om det hänt nått där nere.

Just nu är man ju som paddan , lever på hoppet....


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har hört att det hormonet som sätter igång en förlossning produceras mer när man vilar/sover.

Snart är det vår tur!

2013-06-08 @ 09:57:18
URL: http://litendole.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0