Samtal till förlossningen.

Imorse var vi uppe tidigt för att åka till usö med Jespers öron.
Kände när jag tog på mig kläder att min navel ömmade. Sen sakta men säkert gjorde den bara ondare och ondare.
Det har fortsatt hela dagen efter det.
Jag kan knappt nudda området kring naveln. Jag kan knappt köra bil för det gör så ont att vrida sig och sitta mer överhuvudtaget!

Ringde förlossningen till slut för att rådfråga och det lät på henne i telen att detta var vanligt och att det fanns inget att göra!
Berodde tydligen på att barnet växer mkt nu och trycker på vissa punkter där.

Jag känner ju bebisen och har inga sammandragningar men det känns ju ändå läskigt när det gör så fruktansvärt ont!
Hatar smärta som jag inte vet vad den kommer av, på nått sätt gör det ondare då. För nu blir jag helt svettig av den.


Hoppas det går över snart.
Det värsta är att jag ju inte kunnat ligga ner nått förrns nu. Det kan ju bli bättre om trycket minskat på den ömma punkten.
Mkt konstigt jag behövt uppleva denna graviditet som jag inte kände förra ggn.
Tur det kanske... ;-)


Kommentarer
Postat av: Amanda

Kan lunga dig med att säga att jag har exakt samma fast på en sidan av magen, tydligen kan det vara att liten trycker på ett visst ställe. jag blev livrädd och trodde hela moderkakan skulle lossna :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0