Som en zombie

Hela helgen har jag gått som i en dvala. Är trött, snurrig och lite nere. Måste vara sömnbristen alltså. 
Inatt var som alla andra nätter. Skit. 
Vakna varannan timma för snuttande, fast ändå inte snuttande. Byta bröst om hon hellre tar det men nej då. Äta lite på det sen sluta. Byta bröst igen. Gaaaahhh! 
Sen var hon pigg mitt i natten efter allt bökande. Not fun! 

Fick somna om några timmar i morse i varje fall men vad hjälpte det?! 

Nån som vet hur lång tid det tar innan brösten ökar på produktionen?! 
Tänkte nu har hon ju hållt på och ätit på båda brösten och ofta och då kanske hon ville öka på produktionen men jag tycker inte det har ökats nått. Snarare tvärtom... 
Hittills har hon ju gått upp bra i vikt på det hon får men det är ju senaste tiden det strular, så de ger väl utslag vid nästa vägning först. 
Det är enkelt att säga att man kan ge ersättning ibland men jag är inte så sugen på det heller. Rädd att det förstör amningen helt. Det behöver ju inte göra det men det kan ju bli så att de hellre tar flaskan av lathet sen. 
Försöker pumpa när det finns nått men får ut ca 30 ml eller mindre. 
Fick pumpa vid 3 tillfällen för att få ihop till gårdagen , som hon aldrig åt, och det känns lite lönlöst att sitta med det. 

Får stå ut ett tag till och se om mjölken kommer tillbaka ordentligt annars får jag väl börja med ersättning ibland. 


Nu ska jag snart samla ihop mig , sätta på ett ansikte som kan visas bland folk och åka på tupperwareparty. 
Lite tantvarning på det men det är bra grejer! :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0