Jobbhelg

Sitter i soffan och väntar på att duscha och sen fara mot jobbet. Har nyss ätit lunch bestående av pommes och korv, och nu fick barnen varsitt godishalsband som mormor skicka med dom på fm. 
Emil och jag tog en sväng med hunden i skogen men vi hitta inte på nått skjutbart. Skönt att få lite luft ändå, och idag var det inte direkt kallt. 

Emil är ute och hämtar en gran som vi ska klä imorrn när jag slutat jobbet. Det ser jag fram emot! Vet bara inte vart vi ska ha den efter vi möblerade om. Så jag hoppas han inte hittar en för stor , då blir det problem. 
Skulle ju kunna ställa den på övervåningen men där sitter vi ju inte så det går inte för sig. Vill ju ha den att titta på när man är i tv rummet. 
Klapparna läggs inte dit förns kvällen innan julafton. Litar inte på att mina barn håller fingrarna i styr och orkar inte ta tjatet om pakeeet. :-) 
Men det ska ju va så att "tomten" varit där på natten och lagt dit dom. Hittills har de inte sett de inslagna paketen heller. Men de behöver bara öppna en garderobsdörr så är det kört. Haha 


Ska köpa hem grejer till julafton och göra en saffransglass Till efterrätt. Det lät så gott så måste testa. Man skulle vända ner hallon i oxå. Det blir mitt bidrag till julbordet. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0